ייצור מוצרי פלסטיק מתקדמים בטכנולוגיות המתקדמות ביותר

כאשר עוסקים בייצור ופיתוח מוצרים, אין ספק שלטכנולוגיות מתקדמות יש חשיבות עצומה. ואכן, לא מעט תעשיות חבות את הצלחתן להתקדמויות טכנולוגיות מרשימות. במאמר הבא נעסוק כמה מן הטכנולוגיות הבולטות כיום בייצור מוצרי פלסטיק מתקדמים.

לכל מפעל פלסטיק יש את שיטת הייצור המועדפת עליו כמובן (או כמה שיטות). זאת מאחר ולכל שיטה יש יתרונות וחסרונות משמעותיים אשר משפיעים על הייצור האופטימלי של מוצרי פלסטיק שונים. אחת הטכנולוגיות הנפוצות והמוצלחות בעבור מוצרי פלסטיק עבים יחסית (כגון שולחנות וכיסאות פלסטיק) היא הזרקת פלסטיק בגז. בשיטה זו מוזרק פלסטיק גולמי נוזלי אל תבנית שהוכנה מבעוד מועד. לאחר מכן מוחדר אל ריכוז הפלסטיק הגולמי גז חנקן בלחץ גבוה אשר דוחק את החומר אל צדי התבנית. שיטה זו יעילה בעיקר עבור מוצרים עבים (אינה מומלצת עבור מוצרים עדינים כמו מיכלי פלסטיק למשל) ונושאת יתרונות רבים כמו למשל זמן קירור מינימלי. יחד עם זאת, טכנולוגיה זאת דורשת הצטיידות במערכות מורכבות וכן רכישה קבועה של חנקן – דבר שאינו בנמצא בכל מפעל פלסטיק סטנדרטי.

השיטה התלת ממדית

בשנים האחרונות אי אפשר כמעט שלא לשמוע על הדפסות תלת ממד. גם בתעשיית הפלסטיק השימוש בטכנולוגיה זו הופך נפוץ יותר ויותר משנה לשנה. מדובר בשיטה מתקדמת ומתוחכמת אשר מאפשרת הפקה של אובייקטים שונים ומגוונים, החל מכלים עדינים כמו פטישים ומקדחות ועד צינורות פלסטיק.

בבסיס השיטה עומד סורק תלת ממד, אשר סורק אינפורמציה על תכונותיו של האובייקט המבוקש ומכין ממנו קובץ המכיל מודל שלו. לאחר מכן מבצע בו הסורק שינויים רלוונטיים על מנת להפיק את המודל באופן ממשי בצורה הטובה ביותר בהתאם לטכנולוגיות ההמשך השונות (הדפסת תלת ממד כמובן היא אחת המרכזיות אך קיימות נוספות).

לשיטה התלת הממדית יתרונות מובהקים בתחום איכות האובייקטים המופקים ממנה. יחד עם זאת, מדובר עדיין בשיטה יחסית צעירה ולכן היא מוגבלת בהיקף הייצור שלה (לא כל אובייקט ניתן לפיתוח בשיטה זאת).

ייצור פלסטיק מתבסס באופן מרכזי על הזרקות שונות. הזרקה כפולה היא שיטה חדשנית בשדה זה המשמשת ליצירת אובייקט המורכב משני חומרים (שני סוגי פלסטיק למשל). מחד מדובר בשיטה המורכבת הדורשת זמן עבודה רב וכן מערכות יקרות עם מגוון של מכונות ותבניות. מצד שני, שיטה זו מאפשרת הפקת אובייקטים מורכבים בעלי שילובי צבעים, מרקמים ורמות קשיחות שונות.

טכנולוגיה מתקדמת נוספת בתחום הפלסטיק ששווה לתת לה במה היא שימוש בתוספי הקצפה. שיטה זו מבוססת על החדרת חומרים מיוחדים למשטח הפלסטיק אשר יוצרים בו בועות ומתאדים בחלוף הזמן. הודות לבועות מתקבלים מוצרים בעלי מבנה בלתי שגרתי בהכרח וכן בעלי יכולות בידוד תרמי ואקוסטי מעולות.

Teflon (PTFE) – special works and uses in industry המשך קריאה
Optimizing Water Tank Performance: Maintenance Tips and Material Know-How המשך קריאה
Large Diameter Plastic Pipes: Essential Components for Various Industries המשך קריאה
רוצים לדבר איתנו?..
Scan the code