מאצרות לחומרים מסוכנים

כחלק ממאמצי הגנת הסביבה והשמירה על בטיחות העובדים במתחמי האחסון, דורש החוק הישראלי להתקין מאצרות לחומרים מסוכנים סביב אחסון חומרים מסוכנים. אמצעי זה יעיל במיוחד למניעת אירועים בטיחותיים וסביבתיים ונדרש עבור בתי עסק רבים. רבים אינם מודעים להנחיה זו ולכן אספנו עבורך כמה נקודות שיסייעו לך ללמוד על מאצרות ועל שימושיהן בענפי התעשייה השונים.

מהי מאצרה?

המאצרה הינה משטח המוקף דופן אטומה מכל צדדיו. על המאצרה מונחים מיכלי פלסטיק המכילים חומרים מסוכנים. המבנה האטום והמוגבה קולט שפך מהמכלים במקרה של דליפה ומשמש כאמצעי אחסון משני המספק לנו מקדם בטיחות נוסף. במובן הזה, מאצרות לחומרים מסוכנים הן אמצעי יעיל וחשוב במיוחד למניעת דליפות אשר עשויות להסב נזק משמעותי למערכות הסביבה ולבריאות העובדים במתקנים השונים ולחלחל אל הקרקע ואל מקורות מי תהום.

דרישות החוק

המשרד להגנת הסביבה הוציא הנחיות מפורטות על אופן אחסון רעלנים לצורכי תעשייה. קבלת רישיון עסק מותנה בין השאר בעמידה בהנחיות אלו התוחמות ומגדירות את אופן השימוש במאצרות לחומרים מסוכנים.
על פי הנחיות אלו, מחויב כל בית עסק המאחסן בתוך מיכלי פלסטיק דלקים, ממסים, פסולת רדיואקטיבית, חומרים דליקים ונפיצים, או כל חומר אחר המוגדר בחוק כ"חומר מסוכן", להניחם על מאצרות אשר ימנעו את דליפת הנוזל מחוץ לתחומם אשר עשוי לחלחל לקרקע או להיחשף לבני אדם. החוק מתיר לייעד מאצרה אחת לכמה מכלים במקרים מסוימים ויש לצייד כל מאצרה במגוף ניקוז שיאפשר לרוקן אותה בקלות.

כיצד יש לתחזק מאצרות לחומרים מסוכנים?

על אף שמאצרות הן כלי יעיל ביותר למניעת דליפות של חומרים מזיקים, ישנם אתגרים רבים שיש לקחת בחשבון תוך השימוש בהן על מנת להבטיח כי תמיד יספקו את המענה הטוב ביותר. ישנם גורמי סביבה שונים אשר עשויים לתפוס נפח בשטח המאצרה ולמנוע ממנה ברגע האמת לקלוט את החומר המסוכן ביעילות. לכן, חשוב לנקוט במספר אמצעי זהירות.

יש לפנות את המאצרה מפסולת

חלקיקי חומרי ייצור, עלים יבשים וחומרי פסולת רבים אחרים בשטח המתחם עשויים להיכנס אל המאצרה ולסתום אותה. במקרה כזה, לא תוכל לשמש המאצרה למניעת דליפות והחומר עשוי להמשיך ולזלוג מטה. לכן, יש לעתים קרובות למנוע הצטברות פסולת.

המאצרה איננה שטח אחסון

אין להשתמש במאצרות בשום אופן על מנת להניח חפצים אשר אינם מיועדים לכך. אחסון חפצים בתוך המאצרה לא יותיר שטח ריק המספיק על מנת לשמש למניעת דליפות.

ניקוז מי גשמים

בחורף, עשויים להתנקז לעתים קרובות מי גשמים בתוך המאצרות. על מנת להבטיח כי המאצרות יספקו מענה ברגע האמת עבור לכידת החומר המסוכן, יש להקפיד על ניקוזן ממי גשמים לעתים קרובות.

להיעזר בגורם מקצועי

הדרך הנבונה ביותר לשמור על תפקודן היעיל של המאצרות הוא למנות גורם מקצועי שישמור על ניקיונן ואופן פעולתם, ידאג לנקז אותן ואף יעביר הדרכות בעובדים על שימוש נכון במאצרות לחומרים מסוכנים.

Teflon (PTFE) – special works and uses in industry המשך קריאה
Optimizing Water Tank Performance: Maintenance Tips and Material Know-How המשך קריאה
Large Diameter Plastic Pipes: Essential Components for Various Industries המשך קריאה
רוצים לדבר איתנו?..
Scan the code