ניטור טמפרטורה בתעשיית הפלסטיק

מאחר ותהליכי הייצור של מוצרי פלסטיק כרוכים בעיבוד תרמי, ניטור ובקרה של הטמפרטורה הינם קריטיים בתהליכי הייצור השונים לתעשייה זו. ניטור הטמפרטורה חשוב הן לאבטחת האיכות של המוצר הסופי , והן למניעת תקלות ונטרול סכנות בטיחותיות מבעוד מועד. 

השפעות סביבתיות על מדידת הטמפרטורה בתעשיית הפלסטיק

ישנם מספר גורמים חיצוניים העלולים להפריע לניטור הטמפרטורה המדויקת בעת תהליכי הייצור בתעשיית הפלסטיק. כך למשל המדידה עלולה להיות מושפעת ממקורות חום אחרים הקיימים בסביבה, אשר עלולים "לבלבל" את אמצעי המדידה ולהוביל לתוצאות לא נכונות. השפעה סביבתית נוספת היא הימצאותו של חומר התלוי באטמוספירה, כגון אבק או עשן. חומרים אלו יכולים גם הם להוביל לתוצאות שגויות בעת המדידה עקב היכולת שלהם לזהם את אמצעי האופטיקה (כדי להילחם בתופעה זו, אגב, בתעשיות רבות נהוג להתקין מכשירים לטיהור אוויר ולקירור האוויר והמים).

אמצעי ניטור טמפרטורה בתעשיית הפלסטיק

על מנת להתמודד עם האתגרים הכרוכים בניטור ובקרה של טמפרטורה בתעשיית הפלסטיק, נהוג להשתמש באמצעי מדידת טמפרטורה תעשייתיים. לפניכם פירוט על כמה מאמצעי הניטור המשמעותיים ביותר בתעשייה זו:

  • פירומטר: מכשיר הפירומטר הוא למעשה טרמומטר (מד טמפרטורה תעשייתי) אשר מאפשר מדידת טמפרטורה ממרחק וללא הצורך במגע. פירומטר הוא אמצעי נפוץ בתעשיית הפלסטיק, היות והליך הייצור בתעשייה כרוך לעיתים רבות בשימוש בטמפרטורות גבוהות ולכן דרושה מדידת טמפרטורה ללא מגע.
  • מצלמה תרמית \ מצלמת אינפרא אדום: אחד מכלי המדידה המשמעותיים ביותר בתעשיית הפלסטיק הינו מצלמת אינפרא אדום. מצלמת זו מבוססת על קרינה אינפרא אדומה ומייצרת "תמונה" של החום הנפלט מהאובייקט המנוטר. ה"תמונה" המיוצרת על ידי מצלמת אינפרא אדום מורכבת מגווני צבעים שונים אשר מייצגים את התפלגות הטמפרטורה של האובייקט. עקב שיטת המדידה הייחודית שלה, מצלמת אינפרא אדום היא מרכיב קריטי בהליך הייצור של רכיבי פלסטיק רבים, כגון ייצור בקבוקים.
  • בקר טמפרטורה: בקר הטמפרטורה אינו מודד את טמפרטורת האובייקט, אלא מקבל מידע רציף ממדי הטמפרטורה השונים. בהתאם למידע זה בקר הטמפרטורה מפעיל מערכות בקרה אוטומטיות, במידת הצורך, לשם שמירה על טווח הטמפרטורות הנדרש לתהליכי הייצור השונים, ומכאן חשיבותו הרבה בתהליכי ייצור אוטומטיים.

העתיד כבר כאן

אין ספק כי אמצעי מדידת הטמפרטורה המתקדמים והטכנולוגיים הפכו את הליך ייצור הפלסטיק ליעיל, איכותי ובטיחותי יותר מאי פעם. יחד עם זאת, שפע המכשירים הזמינים לתעשייה, ותכונותיהם השונות, דורש מחקר ושיקול דעת על מנת לבחור את מדי הטמפרטורה המתאימים ביותר. לכן חשוב מאד שמהנדס שמכיר את המפעל או המתקן ייקח חלק בהחלטה על סוג הבקר שיירכש ויותקן במקום.

Teflon (PTFE) – special works and uses in industry המשך קריאה
Optimizing Water Tank Performance: Maintenance Tips and Material Know-How המשך קריאה
Large Diameter Plastic Pipes: Essential Components for Various Industries המשך קריאה
רוצים לדבר איתנו?..
Scan the code