שיטות נפוצות בהתקנת מערכות צנרת HDPE

צינורות פוליאתילן בצפיפות גבוהה (HDPE) זכו לפופולריות עצומה בתעשיות שונות בשל אורך חייהם ועמידות יוצאת הדופן בפני קורוזיה. כאשר מדובר בהתקנת צינורות HDPE, קיימות מספר טכניקות זמינות, כל אחת מתאימה לדרישות הפרויקט הספציפיות.

להלן מספר טכניקות נפוצות בהתקנת מערכות צנרת HDPE:

  • התקנה פשוטה בחירוץ פתוח תת קרקעי: השיטה המקובלת ביותר להתקנת צינורות HDPE בשלב הראשון נחפרת תעלה לעומק ולרוחב הנדרשים. לאחר מכן, צינורות HDPE מונחים בתעלה, ומבטיחים יישור ושיפוע נאותים. שיטה זו יעילה עבור התקנות פשוטות אך עשויה להיות משבשת וגוזלת זמן, במיוחד באזורים עירוניים עם תשתית קיימת.

 

  • קידוח אופקי (HDD): קידוח כיווני אופקי, המכונה לעתים קרובות HDD, היא טכנולוגיה ללא תעלה שחוללה מהפכה בהתקנה של כלי עזר תת קרקעיים, כולל צינורות HDPE. ככה זה עובד: מכונת קידוח משמשת ליצירת חור מנקודת הכניסה לנקודת היציאה. כאשר החור נקדח, הוא מוגדל בהדרגה לקוטר הרצוי. לאחר מכן נמשכים צינורות HDPE דרך החור. החור ממולא, משאיר הפרעה מינימלית על פני השטח. HDD טוב לשימוש במיוחד כאשר מתמודדים עם אזורים רגישים או צפופים, מעברי נהרות ומקומות רגישים לסביבה. זה ממזער את ההפרעות לסביבה ומפחית את הצורך בעבודות שיקום נרחבות.

https://www.youtube.com/watch?v=cl8BBoCV7gU

 

  • ניפוץ (ביקוע): חידוש וניפוץ צנרת ללא חפירה הינה טכנולוגיה חדישה אשר מאפשרת ללא כל חפירה על קו קיים הקמת תשתית חדשה ללא כל הפרעה לעוברי האורח. חידוש צנרת נדרש לעיתים בעקבות תקלות כמו: קו ישן, חדירת ברגים, עיוות צורת הצנרת, ועוד. השיטה המתקדמת מאפשרת החלפה והגדלה של קוטר צנרת מכל הסוגים, ללא חפירות וללא הפרעות לסביבה – כל זאת במהירות מרבית, תוך יצירת צינור חדש נטול מחברים, עמיד בקורוזיה, חדירת שורשים, התהליך אינו משפיע על צינורות ותשתיות הנמצאים בסמוך, ואף ניתן לבצע את העבודה ללא שטיפת הקו. בשיטה זו: ראש מתפרץ נמשך הידראולית דרך הצינור הקיים, ומפרק אותו. במקביל, צינור HDPE חדש מותקן במקום הישן. התפרצות צנרת יעילה לשיקום צנרת מתקלקלת ללא חפירה מקיפה.

https://www.youtube.com/watch?v=4cVyv1BWTCI

 

לסיכום, התקנת צינורות HDPE מציעה מגוון של טכניקות, החל מהתקנות פשוטות ועד לטכנולוגיות חדשניות ללא תעלות כמו HDD וניפוץ צינורות. לכל שיטה יש את היתרונות שלה והיא נבחרת על סמך דרישות ספציפיות לפרויקט, שיקולי תקציב ושיקולים סביבתיים. הבחירה בטכניקת ההתקנה הנכונה ממלאת תפקיד מכריע בהצלחת כל פרויקט צינור HDPE, ומבטיחה הפרעה מינימלית, עלות-תועלת ואמינות לטווח ארוך.

Teflon (PTFE) – special works and uses in industry המשך קריאה
Optimizing Water Tank Performance: Maintenance Tips and Material Know-How המשך קריאה
Large Diameter Plastic Pipes: Essential Components for Various Industries המשך קריאה
רוצים לדבר איתנו?..
Scan the code