לאיזה שימוש מייצרים צינורות פלסטיק בקטרים גדולים?

צינורות פלסטיק בקטרים גדולים מקושרים לרוב לתחום הניקוז והביוב,. השימוש בהם הוא נרחב והסוגים שלהם מגוונים בהתאם לצורך. מרבית הצינורות בקטרים גדולים מיוצרים לצורכי שינוע והובלת מי שפכים, והם עשויים משני חומרים עיקריים, עליהם נדון בהמשך הכתבה.

מי משתמש בצינורות פלסטיק בקטרים גדולים?

צינורות פלסטיק איכותיים לוקחים חלק בתהליכי ייצור של כלל ענפי התעשייה, בעיקר בתחום הניקוז והביוב אך לא רק. חברות רבות העוסקות במגוון תחומי השוק כמו ביולוגיה, כימיה ותרופות, ביטחון, מזון וחקלאות, מתבססות בעבודתן על צינורות פלסטיק לשימוש תעשייתי.

למה מייצרים צינורות פלסטיק בקטרים גדולים?

צינורות פלסטיק בקטרים גדולים מיוצרים לרוב לצורכי הולכת שפכים ביתיים ותעשייתיים בתהליכים תת קרקעיים. לצינורות יש מגוון יתרונות ביצוע, המושפעים בין היתר מקוטרם הגדול. לצינורות יכולת הובלת נוזלים מריבית ואפקטיבית. בנוסף הם בעלי עמידות גבוהה בפני פגיעות מכניות וכימיות, הם קשיחים ויציבים, בעלי אטימות גבוהה, מקדם התפשטות נמוך, מודול אלסטיות גבוה, עמידות שטיפה בלחץ גבוה, פנים הצינור חלק ומאפשר זרימה חזקה, שינוע ואחסנה עם סיכון מופחת לשברים, חוזק טבעי גבוה והתאמה לקרקע קשיחה.

ממה הם עשויים – פוליפרופילן ופוליאתילן

ייצור צינורות פלסטיק בקטרים גדולים נעשה כיום בעזרת שימוש של אחת מתוך שתי תרכובות כימיות מוכרות – פוליפרופילן ופוליאתילן. חומרים אלו עמידים בפני קורוזיה (תהלך כימי הרסני של חומרים שנובע בעקבות חשיפתם לסביבה ומגע בחומר אחר. דוגמה מוכרת לתהליך זה היא חלודה). צנרת פוליאתילן היא בעלת צפיפות גבוהה. הודות לכך היא בעלת עמידות לשינויי משקל, טמפרטורה ולחץ. סיבה נוספת לכך שהיא אחד הדגמים המובילים כיום בתעשייה, נעוצה בעלויות הייצור וההתקנה שלה אשר נחשבות לזולות במיוחד. צינור פוליפרופילן, גם הוא חומר נפוץ במיוחד בין דגמי הצינורות השונים אך נפוץ במיוחד בשימוש לצורכי הובלת מים ושפכים. שני סוגי החומרים מתאימים להולכת נוזלים וחיבור בין אתרי קיבול.

למה פלסטיק?

לפלסטיק יש יתרונות רבים שהובילו לכך שהוא כיום חומר גלם עיקרי בייצור צינורות לתעשייה. הוא לא כבד (במיוחד בהשוואה לצינורות מתכת ובטון), בעל עמידות גבוהה לאורך זמן וזול. היותו תוצר לוואי של תעשיית הנפט הפכה אותו גם לזמין מאוד. בנוסף, הגמישות שלו מאפשרת התאמה לשימושים שונים.

Teflon (PTFE) – special works and uses in industry המשך קריאה
Optimizing Water Tank Performance: Maintenance Tips and Material Know-How המשך קריאה
Large Diameter Plastic Pipes: Essential Components for Various Industries המשך קריאה
רוצים לדבר איתנו?..
Scan the code