מהן השיטות לחיבור צינורות HDPE?

צינורות HDPE מחברים זה לזה באמצעות ריתוך או על ידי אביזרים מכניים. בצינורות שאינם עשויים מפוליאתילן, ניתן להשתמש באביזרים, אוגנים או מתאמים שונים שפותחו לצורך חיבור הצינורות.

שיטות חיבור ידועות לפוליאתילן:

  1. ריתוך באמצעות אביזרי אלקטרופיוז'ן
  2. ריתוך פנים ((BW
  3. חיבור באוגנים

מהי שיטת האלקטרופיוז'ן? מהם התקנים והדרישות בשיטה זו?

בשיטה זו מחברים צינורות HDPE באמצעות מכשיר ריתוך אלקטרופיוז'ן. חלק מסוים מותך, והחיבור נעשה על ידי חימום תילי הנחושת בחלקים על ידי אספקת חשמל.

ניתן לרתך צינורות של 20 מ"מ עד 1200 מ"מ, רק כאשר הם עשויים מאותו חומר גלם.

יש להגן על השטח שצריך לרתך מפני תנאי מזג אוויר גרועים. על טמפרטורת הסביבה להיות 5 עד 50 מעלות צלזיוס. שיטת האלקטרופיוז'ן מתבצעת על פי תקן DVS 2207.

כיצד נעשה החיבור בשיטת האלקטרופיוז'ן? מהם השלבים?

לפני הריתוך יש לבדוק שפתח הצינור יוצר זווית ישרה עם הציר שלו. אם אין זווית ישרה, יש לחתוך את פתח הצינור כך שייצור זווית ישרה עם ציר הצינור.

  • יש לסמן את משטח הצינור שבו יתבצע חיבור אלקטרופיוז'ן. ככלל, על אורך הריתוך להיות מחצית מאורך השרוול. יש להסיר שכבת חימצון מינימלית באמצעות מגרדת תיקנית באופן כזה שלא יתרחש חמצון ושלא יקטן קוטר הצינור.
  • לאחר הגירוד אין לגעת באזור בשום אופן ויש להגן עליו מפני תנאי מזג אוויר גרועים. מחברים את המצמד לצינור, ואם צריך מקבעים את המערכת במלחציים.
  • מכניסים את הכבלים של מכשיר האלקטרופיוז'ן לשקעים בשרוול. מזינים למכשיר את ערך הברקוד של האביזר. ולאחר מכן מבצעים את הריתוך על ידי הפעלת לחץ על קצות שקעי ההצמדה. על מנת להסיר את המלחציים יש לבצע תהליך קירור.
  • איכות העבודה חשובה יותר מאיכות הצינור בעת הנחת צינורות פוליאתילן. ספציפית חשובות התעודה והמלצותיו של המרתך, ויש לבדוק אותן.

מהן יתרונות שיטת האלקטרופיוז'ן?

  • הצינורות קלים לתיקון.
  • קל להשתמש בשיטה גם באזורים צרים מאד.
  • השיטה אינה דורשת כמות רבה של חפירה ומילוי.
  • ניתן לחיבור המערכת בצורה מהירה ע"י שימוש בשיטת אלקטרופיוז'ן.
Teflon (PTFE) – special works and uses in industry המשך קריאה
Optimizing Water Tank Performance: Maintenance Tips and Material Know-How המשך קריאה
Large Diameter Plastic Pipes: Essential Components for Various Industries המשך קריאה
רוצים לדבר איתנו?..
Scan the code